Cara Menulis Dudu

Bagaimana Menulis?

Tulisan Dudu Betul

dudu

Khususnya, terdapat keraguan berterusan dalam penulisan akhiran di dan. Sebenarnya sangat mudah untuk menyelesaikan keadaan ini. Sekiranya kita menerangkannya dengan contoh; Akhiran konjungsi –de dan –da ditulis secara berasingan. Jadi bagaimana kita tahu jika kata-kata ini adalah kata hubung? Gabungan - de - juga masuk akal dalam dirinya. Bacalah juga dengan mengabaikan akhiran dalam ayat dan jika makna ayat itu diputarbelitkan, ini adalah akhiran, ia ditulis bersebelahan (ini bermaksud tidak masuk akal) Contoh: Saderi di kebun. Mari abaikan dan tuliskan: saderi kebun. Ya, itu tidak bermaksud bahawa hukuman itu pecah. Tidak ada penyelewengan apabila dibaca dengan mengabaikan pemisah-dan -da. Contohnya: Saya sudah terlambat. Mari kita tutup: Saya sedikit ketinggalan. Seperti yang anda lihat dalam contoh ini, ada corak tertentu, dan kita harus mengikuti corak ini.

Beberapa perkataan adalah kata-kata akhir. Sesiapa yang menguasai kata-kata itu; vokal - putus konsonan - persamaan konsonan (pengerasan) yang disebabkan oleh huruf p, ç, t, k, dan semua pencinta bahasa yang menguasai akhiran pembinaan adalah sensitif terhadap kesilapan ejaan. Penggunaan perkataan yang betul dan tetap; bahkan menggalakkan keadaan ini adalah penting untuk semua bahasa dunia. Kelebihan kata-kata adalah, tentu saja, suatu fakta yang tidak dapat dinafikan, tetapi bagaimana dengan betul dan ejaan-bukti kata-kata ini ditulis sangat kritikal.

Penulisan tindakan bantu dalam perkataan sangat penting. Semasa menggunakan corong bantu, jika tidak ada kejatuhan atau penurunan pada kata pertama, kata-kata ini harus ditulis secara berasingan, tidak bersebelahan. Sebagai contoh, seperti memperhatikan, ada, jadi kita perlu melihat apa yang dimaksudkan dengan kata-kata itu dan apakah ada kejatuhan atau penurunan dari panduan editorial. Laman web kami menyediakan data terkini sebagai panduan ejaan.

Salah satu kesilapan yang paling biasa dalam menulis perkataan dibuat dalam perkataan Pre. Ini adalah teknik penulisan yang sangat mengelirukan. Sebagai contoh (Prejudis) adalah kata yang berasingan, sedangkan perkataan (Kata Pengantar) bersebelahan. Peraturan ejaan mungkin berbeza-beza mengikut kesan masa kita. Sila ambil perhatian!, Walaupun kedua-duanya adalah kata prefixed, satu bertulis bersebelahan dan satu bersebelahan.

Apa maksud Dudu?

Bagaimana Menulis Dudu?

Panduan Ejaan Dudu