Cara Menulis Br

Bagaimana Menulis?

Ejaan yang betul

Br

Khususnya, terdapat keraguan berterusan dalam penulisan akhiran di dan. Sebenarnya sangat mudah untuk menyelesaikan keadaan ini. Sekiranya kita menerangkannya dengan contoh; Akhiran konjungsi –de dan –da ditulis secara berasingan. Jadi bagaimana kita tahu jika kata-kata ini adalah kata hubung? Gabungan - de - juga masuk akal dalam dirinya. Bacalah juga dengan mengabaikan akhiran dalam ayat dan jika makna ayat itu diputarbelitkan, ini adalah akhiran, ia ditulis bersebelahan (ini bermaksud tidak masuk akal) Contoh: Saderi di kebun. Mari abaikan dan tuliskan: saderi kebun. Ya, itu tidak bermaksud bahawa hukuman itu pecah. Tidak ada penyelewengan apabila dibaca dengan mengabaikan pemisah-dan -da. Contohnya: Saya sudah terlambat. Mari kita tutup: Saya sedikit ketinggalan. Seperti yang anda lihat dalam contoh ini, ada corak tertentu, dan kita harus mengikuti corak ini.

Selain pelajar, terdapat banyak ejaan yang salah yang dilakukan oleh orang dewasa yang lebih tua. Salah satunya ialah perkataan (jalan). Jenis salah ejaan ini sering kesilapan yang tidak disengajakan. Mari kita tambahkan ini ke satu sudut minda, kata-kata dan frasa tentang jalan dan pengangkutan harus ditulis secara berasingan. Sebagai contoh (jalan tanah, jalan laut). Apabila kita menulis kata-kata dengan lampiran jalan, mendapatkan maklumat dari sumber akan membantu kita menulis artikel kita dengan betul.

Dengan teknologi dan kecanduan mudah alih yang berkembang, anak-anak kita sama ada tidak tahu atau melupakan kata-kata yang digunakan untuk digunakan. Ia juga mencipta bahasa baru dengan mendapatkan kata-kata baru di kalangan mereka sendiri. Laman web kami adalah panduan untuk anak-anak kita untuk bercakap dan menulis kata-kata dengan betul. Akan ada kata-kata baru dalam bahasa kita, tetapi berhati-hati untuk tidak menggunakan perkataan singkatan yang tidak bermakna apa-apa.

Apa maksud Br?

Cara Menulis Br

Panduan ejaan